به محض اینکه تصمیم به خرید یک دوربین عکاسی بگیرید، بلافاصله از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید آن را با خیال راحت و بدون ضربه، لرزش و موارد مشابه حمل کنید. برای محافظت از دوربین مدل‌های مختلفی از کیف و کوله وجود دارد که می‌توانید با خرید آن‌ها، دوربین و تجهیزات جانبی را به راحتی حمل کنید. گاهی اوقات هزینه خرید یک کیف نو سنگین بوده و برخی افراد ترجیح می‌دهند از نوع دست دوم آن استفاده کنند.

هنگام خرید کیف دوربین دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از هر چیزی باید به این فکر کنید که قصد دارید چه تجهیزاتی را با آن کیف حمل کنید. در واقع پاسخ این سوال مشخص خواهد کرد که اندازه کیف دوربین شما چقدر باشد. بهتر است از کیف‌های کمی بزرگ‌تر استفاده کنید تا امکان قرار دادن وسایل دیگر نظیر لپ تاپ هم وجود داشته باشد. بررسی کیفیت کیف نیز ضروری است. باید مواد استفاده شده در تولید کیف و درزها را از نظر خطا و کار ضعیف بررسی کنید زیرا تنها در صورتی می‌توان تجهیزات عکاسی را با خیال راحت حمل کرد که کیفیت ساخت خوبی داشته باشد.

همچنین باید مطمئن شوید که کیف دوربین دارای یک لایه محافظ داخلی است. یک لایه توری در داخل یا یک محفظه کوچک برای وسایل کوچک مانند باتری، کارت حافظه و … نیز ویژگی خوبی است. آخرین چیزی که هنگام خرید کیف دوربین باید به آن توجه کنید این است که کیفیت بند کیف چگونه بوده و آیا انعطاف پذیری خوبی دارد یا خیر. در نتیجه کیفی که خریداری می‌کنید باید:

  • فضای کافی برای دوربین شما و سایر تجهیزات جانبی داشته باشد.
  • از جنس خوبی ساخته شده باشد.
  • قسمت داخلی کیف برای محافظت از تجهیزات شما به یک لایه مقاوم مجهز شده باشد.
  • بند آن به شکلی است که به شانه شما آُسیبی نمی‌رساند.

 

هنگام خرید کیف دوربین دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید کیف دوربین دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 آشنایی با انواع کیف دوربین

کیف‌های دوربین دارای مدل‌های مختلفی بوده که هر کدام از آن‌ها دارای ابعاد و ویژگی‌های منحصربفرد خود هستند.

  • کیف کوچک دوربین

در صورتی که هدف شما از خرید یک کیف دوربین تنها محافظت از خود دوربین بوده و قصد ندارید تجهیزات جانبی دیگری در داخل کیف قرار دهید، کیف‌های کوچک مخصوص دوربین بهترین گزینه برای شما خواهند بود. از آنجایی که ابعاد این کیف کوچک است، به راحتی می‌توان آن را در سفر یا رفت و آمدهای روزانه به همراه داشت.

  • کوله پشتی دوربین

کوله پشتی از جمله محبوب‌ترین انواع کیف برای دوربین است که در کنار محافظت از دوربین، می‌توان از آن برای حمل تجهیزات جانبی هم استفاده کرد. این مدل از کیف‌های دوربین برای کسانی مناسب است که به واسطه شغل یا علاقه خود باید همیشه دوربین و تجهیزات مرتبط با آن را به همراه داشته باشند. اغلب کوله پشتی‌های دوربین دارای لایه محافظ بوده و از ورود آسیب به دوربین جلوگیری می‌کند.

 

 

 

  • کیف شانه آویز دوربین

کیف شانه آویز عملکردی مشابه کوله داشته و می‌تواند دوربین عکاسی به همراه لنز و تجهیزات جانبی را در خود جای دهد اما در صورتی که وزن زیادی داشته باشد، ممکن است بر روی شانه شما فشار زیاد وارد شود. کیف شانه آویز دوربین معمولا دارای تقسیم بندی‌های زیادی بوده تا بتوانید در هر قسمت آن یک وسیله را قرار دهید. هنگام خرید این مدل باید به بند آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که شانه شما را اذیت نمی‌کند.

  • کیف چرخدار دوربین

این مدل نسبت به سایر مدل‌ها کمتر استفاده می‌شود اما برای افرادی که دائما در سفر هستند، گزینه ایده‌آلی است. کیف چرخدار دوربین فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در بخش‌های مختلف آن دوربین، لنز، باتری، نوت بوک و … را بچینید. در واقع این مدل شبیه یک چمدان کوچک است که مختص دوربین طراحی شده و جابجایی وسایل را راحت‌تر می‌سازد.

در کنار انواع کیف دوربین می‌توانید از پارچه‌های محافظ و مقاوم هم استفاده کنید تا هیچ آسیبی به بدنه و لنز دوربین وارد نشود.

خرید کیف دوربین دست دوم

کیف دوربین دست دوم، مدل‌های مختلف را شامل می‌شود که تحت نظر بهترین برندهای دنیا تولید شده و برای استفاده در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. به دلیل تنوع در اندازه، ویژگی‌ها، رنگ‌ و … کیف دوربین، توصیه خرید برای یک مدل خاص کار دشواری است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ماهان کمرا تمام مدل‌ها را بررسی کرده و بسته به نظرخود بهترین گزینه را خریداری نمایید.